Zorgzame cultuur, eenvoud, discussieopener
„We gingen snel van een heel klein team (4 personen) naar een middelgroot team (14 personen). Als je zo snel groeit, is de menselijke maat erg belangrijk. We moesten nieuwe processen opzetten en over allerlei dingen nadenken waar we niet aan hoefden te denken toen we een team van 4 personen waren. Onze uitdaging was dus om ervoor te zorgen dat Syndic4you groeide gezond, door naar onze mensen te luisteren.”
„We hebben echt een goede ervaring gehad met eBloom. Het heeft ons elke week geholpen:
Als we bijvoorbeeld merken via eBloom dat de sfeer op kantoor niet zo goed is, het stelt ons in staat om ons in het onderwerp te verdiepen, erover te praten om de oorzaak van het probleem beter te begrijpen en er iets aan te kunnen doen.
Onze medewerkers waren erg teleurgesteld dat we moesten stoppen met het gebruik eBloom, maar helaas was de omvang van het team te klein geworden om de anonimiteitsregels te respecteren.”
„We gebruikten eBloom veel, met hoge participatiepercentages van het team!
Elke week stelden we 3 vragen en bespraken ze vervolgens tijdens de teamvergadering. Ik heb deze tijd gebruikt om een korte samenvatting te geven van de antwoorden en opmerkingen die op de vragen zijn gegeven. Ik zou ook uitleggen welke acties het management wilde ondernemen, waar mogelijk.
Het doel van dit moment was om snel:
Het is niet de bedoeling om er een rondetafelgesprek van te maken, en ook niet om een debat te openen. Het is belangrijk om de anonimiteit te bewaren en werknemers niet te dwingen zich rond de tafel bekend te maken.
Wat de gestelde vragen betreft, ik heb ze aangepast aan wat we meemaakten. Deze wendbaarheid is een kracht van de tool! Ik had mijn lijst met voorkeursvragen en toen heb ik daaruit de vragen geselecteerd die logisch waren op basis van de interne gebeurtenissen.
Voorbeeld: toen we sommige mensen moesten ontslaan, richtten we de vragen meer op „werkzekerheid”, „sfeer”, enz.”
„Het is echt supergemakkelijk te gebruiken, ik bedoel, het kan niet eenvoudiger. Of het nu gaat om het plannen van vragen of het beantwoorden ervan, het duurt echt 2 seconden. Bovendien is het geïntegreerd met onze Slack.
Een van de sterke punten van de tool is de flexibiliteit die het biedt, zodat we de juiste thema's kunnen aanpakken op basis van wat we ervaren.
Er is ook het leuke aspect van het ontdekken van „de onderwerpen van deze week”.
Het feit dat de tool meertalig is, is ook een pluspunt. Dat is goed, want we hebben Frans-, Nederlands- en Engelstaligen in het team.”
„Dankzij de resultaten kwamen allerlei acties, initiatieven en discussies tot stand.
Toen we bijvoorbeeld verhuisden, realiseerden we ons via eBloom dat er een probleem was met de organisatie van de kantoren en dat er dingen anders moesten worden georganiseerd. Met dank aan eBloom, we hebben dit allemaal kunnen zien en eraan kunnen werken.
Nog een voorbeeld: op een gegeven moment was er wat slordigheid op het gebied van arbeidsethiek. eBloom stelde ons in staat om dit te identificeren en de discussie te openen door samen een vergadering over dit onderwerp te plannen. Daarna hebben we gewezen op de aandachtspunten over hoe we kunnen samenwerken.”
„Niets om over te klagen op het gebied van ondersteuning. De eBloom Het team is zeer reactief om onze vragen te beantwoorden of een probleem op te lossen. De online chat is erg handig en werkt prima.”