Testimonial
8 minuten

Enerdeal: „We hebben een geweldige les getrokken uit alles wat deze enquêtes ons hebben verteld”

Enerdeal: „We hebben een geweldige les getrokken uit alles wat deze enquêtes ons hebben verteld. We reageerden heel snel en de medewerkers waardeerden dat.”
Enerdeal: „We hebben een geweldige les getrokken uit alles wat deze enquêtes ons hebben verteld”
Gepubliceerd op
November 27, 2023

Enerdeal: „We hebben een geweldige les getrokken uit alles wat deze enquêtes ons hebben verteld”

Iedereen is blij met de tool vanwege de gebruiksvriendelijkheid en snelheid. Elke 6 weken delen we de resultaten met onze medewerkers aan de hand van de rapporten van eBloom.

Zoals we ervaren sterke groei, het is absoluut noodzakelijk voor ons om bewaak het tevredenheidsniveau van onze teams. Bij de geringste daling van een indicator we kunnen onmiddellijk reageren.”

Met welke HR-uitdagingen wordt u geconfronteerd bij Enerdeal?

„Vandaag hebben we nog steeds deze twee uitdagingen: het aantrekken van de juiste profielen en, belangrijker nog, het behouden van degenen die goed zijn aan boord. Want vandaag duurt de trainingsperiode, niet alleen de onboarding, maar ook de daadwerkelijke tijd die een werknemer nodig heeft om te leveren wat verwacht wordt in de zonne-energie-industrie, zes tot negen maanden. Dit betekent dat alle tijd die wordt geïnvesteerd in onboarding en coaching verloren gaat. We willen er dus voor zorgen dat de mensen die we aannemen en die goed zijn, blijven.”

Hoe helpt eBloom je bij deze uitdagingen?

eBloom laat zien dat we onze medewerkers waarderen, en het gaat niet alleen om woorden, we handelen ernaar. Wat heel positief is, is de mond-tot-mondreclame. Nieuwkomers weten dus snel dat het wordt gemonitord, dat er reacties waren wanneer er negatieve berichten waren. We praten erover tijdens de onboarding; het maakt deel uit van de checklist.

Zodra er iemand nieuw is voor de onboarding, krijgt hij ISO-training, veiligheidstraining en informatie over eBloom. Dus ik informeer ze over de tool, stuur ze e-mails via het platform voor registratie en de feedback is altijd erg enthousiast.

Mensen praten veel. Je hebt op kantoor gezien dat we een grote tafel hebben waar iedereen samenkomt voor de lunch. Het maakt ook deel uit van de vriendelijkheid die eBloom biedt: de teams echt voelen en hen de middelen geven om ons te laten weten of het goed met ze gaat of dat er dingen zijn die niet goed gaan.

Het zal dus een instrument zijn om tevredenheid te meten en ook een hulpmiddel voor retentie.”

Hoe gebruik je eBloom?

„Elke twee weken, elke woensdag, geven ze hun mening over de paar vragen die we stellen.

Ik bekijk regelmatig of ik bij de standaardbibliotheek blijf of terugga naar de paar varianten die we hadden aangevraagd. En voorlopig zit ik in de standaardbibliotheek waar ik mijn vragen stel.

Het eerste gebruik is een monitoringtool. Ik bekijk elke enquête om te zien waar we staan. Dus elke twee weken doe ik een review. Elke zes weken vat ik de laatste drie maanden samen. Ik analyseer, bespreek het met het directiecomité en als we een zorgwekkend gebied zien, verfijnen we de vragen voor de volgende enquêtes en kijken we welke vragen gesteld moeten worden. Daarom heb ik je een keer gevraagd enkele vragen te stellen over een specifiek onderwerp, en je reageerde door ze toe te voegen aan de bibliotheek.

Elke zes weken ontvangen onze teams het algemene Enerdeal-rapport van de afgelopen zes weken. Het is altijd met een effect van drie maanden, waarbij we ze zien in het rapport (dat u maakt) en naar hen sturen met de woorden: „Luister, vandaag, op basis van de laatste drie maanden, enz., zien we dat er geen punten van zorg zijn. Bedankt. "”

Hoe ervaren uw medewerkers de tool?

„Ze zien dat het echt een managementtool is. Het is niet alleen voor de show.

Het betekent: „we luisteren naar je en we houden rekening met wat je ons vertelt, en je gevoelens zijn belangrijk voor ons.” Het is niet nep.

Het product werd meteen goed ontvangen, meteen goed gebruikt. De participatiegraad is iets gedaald, maar het is vakantietijd. Het laatste vraagschot was 61%.

Dus dat was een beetje laag. Maar zolang we rond de 70% zitten, zijn we tevreden. Het doel is 70% deelname en een tevredenheidspercentage dat neigt naar 80%. En we zijn er, we zijn ver voorbij, we overtreffen het zelfs.

Ik heb het voorgelegd aan de directeur personeelszaken van de EDP-groep, onze nieuwe aandeelhouder. Hij was verbaasd. Hij zei: „Ik zal zien wat ik kan doen” omdat ze hun tevredenheid maar één keer per jaar meten, en ik zei tegen hen: „Luister, dat is nee, je moet continu meten.” Dus liet ik ze de tool zien en stuurde ze rapporten.

Het gaat heel goed als het wordt gepresenteerd.”

Hoe zijn de verzamelde resultaten nuttig voor u geweest?

We hebben een geweldige les getrokken uit alles wat deze enquêtes ons hebben verteld. We reageerden heel snel en de medewerkers waardeerden het. Ze zagen dat wat ze ons elke twee weken vertelden, zelfs met 5 smileys, werd geïnterpreteerd. En elke zes weken geef ik ze feedback over de algemene positie van het bedrijf, de verschillende vragen, de vragen die onze aandacht trekken.

Het directiecomité wil dit volgen, en we praten er heel vaak over en we reageren snel, maar voorlopig zien we geen vragen die onze aandacht zo trekken dat ze actie moeten ondernemen. Waarom? Want zoals u in de resultaten hebt gezien, hebben we momenteel geen slechte indicatoren. Ze zijn allemaal rond de 80%, dus in de vijf gebieden zijn ze allemaal rond de 80%. Dus, ik bedoel, we rusten niet op onze lauweren. We zijn ons ervan bewust dat we moeten blijven volgen, maar vandaag maken we ons geen zorgen over het welzijn van de teams. Het doel is om hun welzijn en geluk te identificeren door met ons samen te werken.

Zo presteer je. Je kunt niet presteren als je geen teams hebt die goed in hun hoofd zitten, goed zijn in hun werk, enz.

Ik denk dat eBloom een pluspunt is voor een bedrijf en zijn teams.”

Welke acties heb je uitgevoerd op basis van de resultaten?

„De foto die we hebben genomen was toen ze allemaal klaagden dat hun werk volledig inbreuk maakte op hun privéleven. We weten dat we teams hebben die veel werken, dus de reactie is: OK, we geven je nog vijf dagen vrij.

En daar denk ik dat ze het zelf niet konden geloven.

Ik was me niet bewust van hun werklast, omdat projectmanagers mensen zijn die we heel weinig op kantoor zien, hoogstens één keer per week. Dus Ik heb hun werklast niet gezien en ik denk dat het alarm via eBloom onthullend was.”

Wat vind je leuk aan eBloom?

De belangrijkste kracht is de gezelligheid en gebruiksvriendelijkheid. Alleen de vijf smileys en vijf vragen. Zo makkelijk.

Erg vriendelijk, heel gemakkelijk te gebruiken, en omdat het vriendelijk en gemakkelijk te gebruiken is, gaat het erg snel. Dus er is nooit iemand die kan zeggen: „Ik had geen tijd.” Ze krijgen het bericht woensdag om tien uur in hun brievenbus of op hun smartphone. Als ze de vijf vragen niet beantwoorden, is dat omdat ze het spel niet willen spelen.

Ik vind dat de vragen heel breed en tegelijkertijd gericht zijn wanneer je je wilt concentreren. Het maakt dus echt diepduiken mogelijk, afhankelijk van het aantal vragen dat je hebt. Wat heel praktisch is voor mij, die elke twee weken de bibliotheek bijwerkt voor enquêtes, is om de vragen te zien wanneer ze voor het laatst zijn gesteld. Dat is ook echt heel praktisch, dus ik kan er zeker van zijn dat ik regelmatig verleng.

Het andere element dat we gebruikten waren de enquêtes, en dat werkte goed.”

Wat vind je van de geboden ondersteuning?

„Perfect. Toen we vragen stelden, kreeg ik meteen antwoorden. Toen ik om nieuwe teksten vroeg, was dat meteen gedaan. onberispelijk. Voor dit soort diensten denk ik dat elk bedrijf bereid is meer te betalen.

Toen ik alles wat je doet voor deze prijs opsomde, denk ik dat het zo belangrijk is, dat het gereedschap van zo'n hoge kwaliteit is, en het onderwerp is zo belangrijk dat ik denk dat alle bedrijven bereid zijn meer te betalen voor een effectief hulpmiddel.”

Welk advies zou je andere Bloomers geven?

„Het gaat er echt om erover te praten. Regelmatige debriefings met de teams. Om gebruikers te laten reageren op peilingen, moet u hen laten zien dat de resultaten worden geanalyseerd, waarbij indien nodig rekening wordt gehouden met corrigerende maatregelen. Dat is echt het belangrijkste punt, denk ik, om te laten zien dat we er iets mee doen.

Als er een probleem is, bespreken we dat. Dit problematische probleem is dus elk probleem in de vijf thema's dat onder de 70% valt. En dan bespreken we het in het directiecomité.”

eBloom in 3 woorden?

„Eenvoudig — Paars — Mensen inspreken”

Geef je bedrijf een boost — Gratis aanmelden
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Datagestuurde HR
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verbetert de retentie en samenwerking
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verhoogt de betrokkenheid en productiviteit
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verzamelt belangrijke inzichten voor weloverwogen zakelijke beslissingen
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Geen creditcard vereist
Ga aan de slag