Testimonial
8 minuten

Penbox: „eBloom wordt zeer gewaardeerd door onze medewerkers en helpt ons om ons zowel bij hen als bij onze rekrutering te onderscheiden.”

Ontdek hoe Penbox de resultaten van eBloom gebruikt om de betrokkenheid, erkenning, samenhang en transparantie van werknemers te vergroten en om zich te onderscheiden bij rekrutering.
Penbox: „eBloom wordt zeer gewaardeerd door onze medewerkers en helpt ons om ons zowel bij hen als bij onze rekrutering te onderscheiden.”
Gepubliceerd op
May 16, 2023

„We raden eBloom ten zeerste aan. Het is een geweldige beheertool met een snelle implementatie, waarmee we tastbare resultaten kunnen behalen en kunnen bepalen aan welke punten we moeten werken. Het is eenvoudig, nuttig en stelt ons in staat om iets moois te bouwen voor ons bedrijf!”

Wat is Penbox?

„Bij Penbox helpen we bedrijven om het verzamelen van informatie en documenten van hun klanten te vergemakkelijken.

Tegenwoordig eindigt 80% van de gesprekken die een verzekerde met zijn makelaar/verzekeraar zal voeren in de verzekeringswereld met de noodzaak om informatie of een document te sturen. Dit leidt tot een pingpong aan e-mails die niet optimaal is voor het bedrijf of zijn klanten.

Penbox vervangt deze frustrerende ervaring door een digitale ervaring waarbij de klant door het proces wordt begeleid.

De informatie wordt gecentraliseerd verzameld en naar het systeem gestuurd, zodat het bedrijf de aanvraag rechtstreeks kan verwerken. We maken het proces eenvoudig en optimaal, voor een betere klantervaring en zodat beide partijen zich alleen kunnen concentreren op zaken met een hoge toegevoegde waarde!”

Met welke HR-uitdagingen wordt u geconfronteerd bij Penbox?

„Bij Penbox is onze belangrijkste HR-uitdaging om een werkomgeving creëren waar werknemers blij en gemotiveerd zijn om naar hun werk te komen en deel te nemen aan het leven van het bedrijf. Zoals alle bedrijven staan we ook voor de uitdaging van werving, met de wens om het beste talent aan te trekken.

Als start-up is het onze roeping om onszelf voortdurend opnieuw uit te vinden. Het is een constante uitdaging om te begrijpen hoe we dit moeten doen en hoe we al onze medewerkers bij deze evoluties kunnen betrekken. We moeten ervoor zorgen dat de nieuwe richtingen op alle niveaus van de organisatie goed worden begrepen..”

Hoe helpt eBloom je bij deze uitdagingen?

„Met eBloom kunnen we de hartslag van onze organisatie volgen en kunnen we verschillende HR-uitdagingen aanpakken.

Voorheen was onze perceptie van de gevoelens van onze teams voornamelijk gebaseerd op de persoonlijke gesprekken die we hebben gehouden. Met eBloom hebben we meer details en realiseren we ons dat de feedback soms genuanceerder is dan wat er één-op-één uit komt. De tool zorgt voor transparantie dankzij de anonimiteit, waardoor sommige van onze managers en medewerkers zich gemakkelijker kunnen uiten. We hebben bijvoorbeeld onlangs een gemeentehuis gehouden om de strategie van het bedrijf uit te leggen, en dankzij eBloom konden we direct meten of iedereen zich aan de aangekondigde informatie heeft gehouden. eBloom geeft ons de feitelijke informatie, naast de geruchten of informele discussies.

We leren veel waardevolle informatie via eBloom. We stelden bijvoorbeeld de vraag „Ben je er trots op deel uit te maken van het bedrijf?” en ontdekte dat 93% van de werknemers trots is. Deze informatie is zeer positief, vooral wanneer deze anoniem is. Het geeft ons kracht om talent aan te trekken. We hebben ook gemerkt dat, als gevolg van het delen van deze statistiek, profielen die moeilijker te werven zijn, waren geïnteresseerd in Penbox, zoals Nederlandstaligen en ontwikkelaars.

eBloom is ook een aanwinst bij rekrutering! Tijdens interviews leggen we uit dat we eBloom gebruiken en dit verrast de kandidaten positief. Het feit dat niet alle bedrijven dit soort tools hebben en dat we onze mening kunnen geven en dat er naar ons geluisterd kan worden, getuigt van de goede filosofie bij Penbox!”

Hoe gebruik je eBloom?

„Ons gebruik van eBloom is redelijk gewoon, verzenden elke week twee Click&Bloom, behalve tijdens vakanties. We gebruiken het om medewerkerstevredenheid meten na specifieke evenementen of maandelijkse bijeenkomsten om te zien of ze gewaardeerd werden. We nemen ook de tijd om analyseer de resultaten en communiceer ze intern.

Ik vind het ook belangrijk om observeer de evolutie over een periode van een jaar en om regelmatig dezelfde vragen te stellen om de voortgang te meten. Tijdens maandelijkse bijeenkomsten letten we ook goed op de scores en sturen we vaak vervolgvragen om te begrijpen wat er goed of minder goed ging.

Als de scores bijzonder goed of niet zo goed zijn, kijken we goed naar de resultaten en proberen we de redenen achter de scores te begrijpen. Als er problemen worden vastgesteld, nemen we onmiddellijk actie om ze aan te pakken. We communiceren regelmatig over de resultaten van eBloom tijdens onze maandelijkse bijeenkomsten, naar open de discussie met onze medewerkers. Als er problemen zijn, moedigen we onze mensen aan om met ons te praten om ze te bespreken en samen oplossingen te vinden. Wij zijn van mening dat transparantie essentieel is om een goed werkklimaat te behouden. We hebben ook deelde de resultaten van de eBloom-enquêtes met onze investeerders om hen op de hoogte te houden van de menselijke situatie in ons bedrijf.”

Hoe wordt de tool door uw medewerkers ervaren?

„Medewerkers zijn erg positief over de eBloom-tool. Ze zijn altijd erg enthousiast om hun Click&Bloom te ontvangen en, in feite, wanneer de Click&Bloom van de dag niet is verzonden of er zijn er minder, ze uiten hun teleurstelling. Ik ben blij om te zien dat de meeste medewerkers op de vragen reageren. Dit hoge participatiegraad is een teken van de betrokkenheid van werknemers bij Penbox. Ze zien hun deelname aan eBloom als een kans om hun mening te geven om samen iets op te bouwenr. Voor hen is het belangrijk om mee te doen en voor ons is het een genoegen om te zien dat ons initiatief goed wordt ontvangen en gewaardeerd.”

Wat vind je leuk aan eBloom?

„Allereerst de anonimiteit aangeboden aan de medewerkers is een belangrijk element dat een eerlijk en transparant antwoord. De de voorgestelde vragen zijn heel duidelijk en begrijpelijk voor iedereen, vooral omdat ze aangepast zijn aan de taal van elke persoon. Bovendien zorgt het gebruiksgemak dankzij het responsformaat van de smileys ervoor erg boeiend en eenvoudig voor werknemers om zich te uiten. Het commentaargedeelte is ook rijk en stelt mensen in staat iets te delen terwijl ze anoniem blijven.

Het analysegedeelte van de resultaten is ook erg goed gedaan. De resultaten zijn gemakkelijk toegankelijk en het is mogelijk om vergelijk ze met resultaten uit het verleden. Persoonlijk zit ik soms een uur op eBloom omdat het erg interessant is om de resultaten te analyseren en te begrijpen waar we staan en hoe we zijn geëvolueerd. Het is uitdagend en bemoedigend voor de mensen die verantwoordelijk zijn voor de werknemerservaring in het bedrijf om te zien op welke gebieden verbetering mogelijk is, wat de impact is van de genomen maatregelen en hoe ver we zijn gekomen.”

Voorbeeld van dingen die je hebt geïmplementeerd naar aanleiding van eBloom?

„We hebben met eBloom samengewerkt om te implementeren opleiding voor ons hele bedrijf. Dit initiatief kwam naar aanleiding van een vraag van eBloom over hoe onze mensen met stress omgingen. Het is normaal dat er een hoger stressniveau is in een startende omgeving, maar we vonden dat het stressniveau van onze medewerkers te hoog was in vergelijking met de stress die de bedrijfsomgeving kan veroorzaken.

Dankzij de antwoorden van eBloom hebben we besloten om trainingen te implementeren om onze medewerkers te helpen beter te communiceren en te communiceren met hun manager en anderen in het bedrijf. Dit heeft hen ook in staat gesteld om afstand te nemen van hun stress en te leren hoe ze hun welzijn beter kunnen beheren.

We implementeerden ook de Penbox Ceremony Awards via eBloom! Elke maand maken we polls waarbij elke medewerker kan stemmen op zijn collega's in verschillende categorieën, van de persoon die de meeste koffie drinkt tot degene die de meeste teamgeest toont. En dan is er nog de prijsuitreiking aan het einde van de maand.

Uiteindelijk deze complementaire initiatieven hebben ons in staat gesteld rekening te houden met het welzijn van onze medewerkers en tegelijkertijd de erkenning en cohesie binnen het bedrijf te bevorderen.

Welk advies zou je andere Bloomers geven?

„In onze ervaring bij Penbox is het belangrijk om communiceer regelmatig over de resultaten van eBloom en concrete actie ondernemen naar aanleiding van feedback van medewerkers. Als we dit niet doen, bestaat de mogelijkheid dat ze zich loskoppelen van het systeem. Daarom streven we ernaar om effectief te communiceren over de acties die we ondernemen naar aanleiding van de feedback van onze medewerkers.

We hebben ook ontdekt dat het belangrijk is om houd de tool in leven en maak deze zo centraal en divers mogelijk. We gebruiken de enquêtes niet alleen om zware onderwerpen aan te pakken, maar we proberen de vragen te variëren door ook lichtere onderwerpen aan te pakken. Door het diversifiëren van de onderwerpen en benaderingen, we hebben een grotere steun van onze mensen gezien.”

eBloom in 3 woorden?

Geef je bedrijf een boost — Gratis aanmelden
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Datagestuurde HR
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verbetert de retentie en samenwerking
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verhoogt de betrokkenheid en productiviteit
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verzamelt belangrijke inzichten voor weloverwogen zakelijke beslissingen
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Geen creditcard vereist
Ga aan de slag